środa, 11 czerwca 2014

Czy gdy gotujecie słuchacie muzyki? Oraz gęsta zupa z brokułami i żółtym serem.

Ja tak i teraz mi leci właśnie część mojej ulubionej listy a w mieszkanie pachnie przepięknie gęstą zupą z brokułami i żółtym serem. Poniżej podaje przepis i kilka piosenek z mojej ulubionej listy:) Może ktoś pogotuje i posłucha razem ze mną:)

1 brokuł z łodygą
2-3 średnie ziemniaki, pokrojone na dużą kostkę
1 duża posiekana cebula
1 czerwona papryka, pokrojona w kostkę
1 duży ząbek czosnku, posiekany
2 łyżki masła
1 łyżeczka mielonego cuminu
1 łyżeczka soli
mielony pieprz
2 łyżki maki
3/4 szklanki pól na pól śmietanki kremówki i mleka
15 dag startego ostrego sera cheddar
3 szklanki rosołu

Oddzielić różyczki brokułowe od łodygi, podzielić je na mniejsze.
Łodygę obrać i drobno posiekać.
W 4 litrowym rondlu rozpuścić masło i dodać ziemniaki, cebule, paprykę, łodygę brokuła i czosnek i podsmażać na średnim ogniu około 10 minut aż cebula zmięknie. Dodać cumin, sól, pieprz i smażyć jeszcze przez kilka minut. Oprószyć mąka, i smażyć następne 2-3 minuty. Powoli dodać rosół i gotować na małym ogniu mieszając od czasu do czasu, aż ziemniaki będą miękkie, około 10 minut. Dodać mieszankę mleka i śmietany i ser i gotować, aż ser się rozpuści. Doprawić solą i pieprzem. Przetrzeć blenderem dodać różyczki brokułów i jeszcze chwilę gotować.

Ja oczywiście pomieszałam w proporcjach i zrobiłam cały gar. Nie dodałam cuminu, bo nie miałam. Jest pyszna! Próbowałam i trudno mi było odejść od garnka:) Zdjęcie dodam później:)

Przepis pochodzi STĄD


A teraz dodatek muzyczny:








To zaledwie mały fragmencik, bo moja lista jest naprawdę dłuuugaśna! 

2 komentarze:

  1. Muszę ugotować tej zupki i zwiększyć liczbę składników, bo u mnie to troszkę więcej buzi do wykarmienia :D a muzyczka koniecznie musi rozbrzmiewać w tle ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja także lubię słuchać muzyki przy gotowaniu i przy sprzątaniu... :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń