środa, 8 maja 2013

Pomysł potrzebny od zaraz!

zdjęcie pochodzi STĄD
Potrzebny, potrzebny i to jak najszybciej:) Kojarzycie "Pod słońcem Toskanii" Frances Mayes i jej wille Bramasole? Od początku się zakochałam i w książce i w filmie i w nazwie domu. I teraz owa prośba: moja bohaterka Antoinette musi wymyślić nazwę swojego domu. Powinna być urokliwa, chwytająca za serce i duszę. Musi w niej odbijać się klimat Francji, pachnieć lawenda, migotać rubinowo wino... Sami wiecie ma być taka Bramasolowa właśnie. Macie pomysły? Może być po polsku albo po francusku. Oby z klimatem.  Jeżeli coś wam przyjdzie do głowy piszcie proszę! W innym wypadku osiwieję bo jak na razie nic mi nie przychodzi do głowy.  
Wasza zrozpaczona M.
 

12 komentarzy:

  1. O rany pole lawendowe , jakie piękne...
    Lawendowy Dom :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może coś takiego: Maison Lavande.
    Inaczej to chyba dom lawendowy, czyli pomysł od przedmówczyni ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. "La Roussannette" - Roussanne to nazwa różowego wina. W nazwie domu połączone z imieniem bohaterki. Myślę dalej:-)))
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  4. La Violette - no wiem, że to po prostu "fiołkowy", ale fajnie brzmi:-)))

    OdpowiedzUsuń
  5. oo mi się podoba pomysł La Roussannette:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pod lawendowym winem:) i wszystko w jednym:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nasza zrozpaczona M. nie łam się, już widzę tu wiele ciekawych propozycji, mi podoba się Lawendowy dom (dworek) i La Violette, łatwe do zapamiętania i od razu skojarzenia z lawendą :) fioletowymi polami dookoła domu, zapachem, słońcem i ciszą, ooo przepraszam słyszę lekki szum wietrzyku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lawendowe Wzgórze albo Lawendowy Zakątek, albo Lawendowa Przystań. Bo taki prawdziwy Dom, z wielkiej litery, to również przystań, miejsce, do którego można się "przytulić".

    Jeszcze mi się wymyśliła taka nazwa Dom pod Lawendowym Niebem albo Pod Lawendowym Niebem" po prostu, ale nie wiem czy to pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  9. kilka ciekawych pomysłów już się pojawiło, ja jakoś nie mam myśli twórczych teraz więc rozumiem Twą niemoc;-)
    może mi się coś w nocy przyśni to jutro napisze;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Bluviola"- Błękit purpury :)

    OdpowiedzUsuń