środa, 14 października 2015

Jesiennie...

A bo ja tak mam jesienią, zaduma mnie opada, do wierszy ciągnie. Melancholijnie gra coś w tej mojej duszy słowiańskiej. Zapraszam Was do siebie. Na kawę (bo właśnie zaparzyłam, aromatyczną z kardamonem:)) i październikowy wiersz. Piękny jest. Chociażby ten fragment:

Po okolicy w białych kołnierzykach
Brzozy odchodzą – za las – samotnie
A Matka Boska w dziurawej kapliczce
Przez cały czas z dzieciątkiem moknie

Ale co ja Wam tu będę fragmenty cytować. Przeczytajcie cały. Mnie uwiódł. Jesiennie :)









Październik 
Jesień po lesie chodzi się spowiadać
Na ucho bukom szepcze coś po cichu
I łza się kręci w oku października
Gdy liść – za pokutę – opada po liściu


Dzień w noc przechodzi nie wiadomo kiedy

Powiązani ze sobą niewidzialnym mostem
I tyle smutku jest w pustych konarach
Gdy jesień daje swój deszczowy koncert


Po okolicy w białych kołnierzykach

Brzozy odchodzą – za las – samotnie
A Matka Boska w dziurawej kapliczce
Przez cały czas z dzieciątkiem moknie


Nie naprawią daszku miejscowi anieli

Na motorach muszą jechać na dyskotekę
Nie naprawią – bo już zapomnieli
Więc jeszcze tylko chcą przekrzyczeć jesień


Jesień po lesie chodzi zagadkowa

Na ucho buka śpiewa pieśń miłości
I łza się kręci w oku października
Bo dziś październik umiera z zazdrości
Adam Ziemianin

5 komentarzy:

  1. Czytam, czytam i czytam. Przeglądam Twojego bloga już od kilku dni, bo dopiero niedawno się na niego natknąłem. Magdaleno, czy ty wiesz, że w ogóle się nie zmieniłaś?
    Pozdrawiam R.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiało tajemnicą :) Kim jesteś tajemniczy R? Nie wiem kiedy widzieliśmy się ostatnio więc trudno mi cokolwiek odpowiedzieć :)

      Usuń
  2. Cóż powiedzieć, piękny... lubię takie... sam dawno takich nie pisałem... dawno w sumie nie spadły z moich dłoni słowa ubrane w strofy, wiersze lekkie... jesienne, pogodne, czy całkiem normalne... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Arturze tym bardziej się cieszę, że się tą swoją jesienią podzieliłam :)
      Bardzo ciepło pozdrawiam!

      Usuń
  3. Kocham twórczość Pana Adama Ziemianina;-)
    polecam zespół U studni, pełno jego tekstów w ich twórczości, jak dobrze pójdzie będę mogła posłuchać ich na żywo, bo zespół gra koncert w niedalekim Przemyślu w listopadzie;-D

    OdpowiedzUsuń