niedziela, 1 listopada 2015

Listopadowa zadumana wizja nieba

Tak sobie to wyobrażam. Że tak jest u tych, którzy już przekroczyli ten próg i że tak będzie gdy ja się tam znajdę. Domowo swojsko i ciepło. Zielono, pachnąco. Znajomo. Dokładnie tak jak w wierszu Pani Ireny Sarneckiej - Derkacz.


















Do Otwocka
Kiedy u kresu moich dni
Stanę u niebios bramy,
Gdy mnie pozwoli wpuścić Bóg
Już trochę udobruchany
I gdy pozwoli klęknąć mi
Na tronu najniższe stopnie
          To ja nie śmiejąc spojrzeć Nań
I bojąc się okropnie
Powiem: O Panie! Za każde zło
Żałuję dziś niezmiernie
I tylko jedną prośbę mam
Więc zgódź się miłosiernie.
Ogrodów rajskich nie chcę znać
Kwitnących wieczną wiosną,
Lecz tam mnie Panie wsadź
Gdzie w raju sosny rosną. 
Pałace rajskie obce mi
I wszelki rajski bajer
Przydziel mi Boże stary dom
Coś w stylu "Świdermajer"
Niech tam werandę w drewnie mam
Z jaśminów żywopłoty
I niech powrócą do mnie tam
Umarłe psy i koty.
A gdy urządzę stary dom
By był przytulny i schludny
To razem niechaj wejdą doń
W rajski poranek cudny
Babunia moja, dziadek Wład
Ojciec i mama młoda
Wierna Marusia z kuchni wnet
Obiadek dobry poda. 
W wieczności mieszkać razem nam - 
To rajskie życie popłynie,
I wielbić Ciebie będzie tam
W akacji i jarzębinie.
Ukradkiem jeszcze wkopać chcę
Gdy ciemna spłynie nocka
Przy skrzyżowaniu rajskich dróg
Drogowskaz DO OTWOCKA.

7 komentarzy:

  1. Też marzę o takim niebie. I o tym żeby wszyscy którzy odeszli na mnie tam czekali.
    Krysia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiersz piękny, o tak może być, albo jak w moich lasach bukowych gdzie liść złotem się ścieli. A strumyk cicho po kamykach spływa.

    OdpowiedzUsuń
  3. autorka wyraziła chyba wszystkie i moje pragnienia i wyobrażenia o tym lepszym świecie;-)
    nam tylko pozostaje teraz za życia starać się, żeby było nam dane uklęknąć przy tym najniższym stopniu;-)
    dziękuję Ci kochana, że mogłam poznać ten wiersz, wzruszający i bardzo wymowny....
    pozdrawiam wraz z listopadowym słońcem;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdaje się, że Hołownia w którejś ze swoich książek zastanawiał się, czy w niebie będą nasze psy i koty. Mnie ciekawi, czy będą książki. Ale skoro to raj, a nie piekło, to jakże inaczej?

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny wiersz, o takie niebo warto się starać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny wiersz, o takie niebo warto się starać.

    OdpowiedzUsuń